Monday 18 April 2011

TONIK HATI


TONIK HATI SET (RAWATAN 100 HARI)
RM 1800

TONIK HATI (BOTOL)
RM 280
JABBAR HIDAYAH HB adalah jenis rawatan ubat herba tradisional yang telah digunakan sejak bertahun lama untuk merawat penyakit yang melibatkan hati dengan penuh kejayaan. Ubat herba ini hanya mengandungi herba-herba asli dan ubat-ubatan dari hutan hujan tropika. Sudah berabad lamanya generasi kita mewarisi ramuan dari herba asli. Dengan kelengkapan moden, ubat herba kini boleh didapati di pasaran dan setanding dengan ubatan moden.

Kenali Virus Hepatitis
Hepatitis merupakan penyakit radang hati. Istilah hepatitis berasal daripada perkataan "Hepar" ( Hati / Liver ) dan itis ( Radang ). Hepatitis terjadi akibat daripada pelbagai faktor. Hepatitis juga boleh disebabkan oleh virus, dadah, alkohol, bahan kimia atau jangkitan virus. Terdapat beberapa virus yang boleh menjangkiti hati dan menyebabkan hepatitis. Keterukan hepatitis bergantung kepada agen yang menyebabkan hepatitis dan jangka masa pendedahan kepada agen penyebab kerosakan hati.

Fungsi Tonik Hati
  • Melemah dan membasmi virus yang menjadi punca utama penyakit hepatitis.
  • Menormalkan kembali bacaan enzim hati.
  • Menguatkan sistem imunisasi badan serta membekal dan membantu menghidupkan antibodi yang kuat.
  • Menguat, memperbaiki dan menjaga fungsi organ hati dan membaiki kerosakan-kerosakan sel-sel hati.
  • Menghilangkan gejala akut dan gejala kronik pesakit hepatitis.
  • Menyuburkan pertumbuhan sel-sel hepatosit ( sel-sel hati ) yang baru mengikut susunan yang teratur dan lengkap.
  • Mencuci darah daripada pelbagai bahan kimia, toksik dan bahan-bahan berat yang lain.
  • Membantu menghilangkan dan menyembuhkan segala gejala-gejala hepatitis / radang hati.
Peringkat Penyembuhan.Hasil kajian yang mendalam beserta dengan rekod-rekod pesakit yang lepas, proses penyembuhan mengambil masa sekurang-kurangnya 100 hari. Namun ada pesakit yang sembuh sebelum mencapai 100 hari dan ada sesetengah kes pesakit akan sembuh pada hari yang ke-120 dan sebagainya.
Setelah Tonik Hati Jabbar memasuki aliran darah, ubat ini akan bekerja untuk membaiki dan membina hati pesakit yang telah rosak ( hati membengkak ) akibat daripada pertumbuhan sel yang tidak teratur disebabkan hati yang telah diserang virus. Pada ketika ini pesakit kemungkinan akan merasa sedikit simpton sampingan seperti mengantuk.
Di dalam prinsip rawatan Jabbar Hidayah HB Plus, peringkat ini dikenali sebagai peringkat domain. Di mana tahap domain adalah tahap permulaan rawatan untuk penyembuhan hepatitis. Pada peringkat ini, ubat ini akan "mengacau" kedudukan virus di luar hati, di bawah hati atau di dalam sel-sel hati. Virus ini akan bertebaran dan memasuki aliran darah.
Pada peringkat seterusnya, ubat mula membasmi sebahagian besar virus. Hati bebas daripada virus dan mula subur membiak. Ubat ini telah memperbetulkan kembali susunan sel-sel hepatosit yang sebelum ini tidak teratur. Pada tahap ini, jika pesakit itu mempunyai hati yang bengkak, biasanya ianya sudah kembali normal atau sembuh dan telah mula membekalkan antibodi tubuh. Pesakit mula bertenaga sehat dan cergas. Ada juga pesakit sudah menganggap mereka telah sembuh sepenuhnya. Ada di antara mereka telah meninggalkan ubat atau makan ubat secara tidak teratur dan tidak berdisiplin. Faktor ini menyebabkan ada mendakwa mereka lambat sembuh.
Kebanyakan pesakit hampir bebas daripada pembawak kronik kerana pasif ( Apabila HbeAG (+) bertukar kepada Hbe (-) dan jumlah virus berada di b awah 100 000 copies. Penurunan virus juga boleh menurun secara mendadak hingga mencapai <200> copies. Untuk hati kanser proses penyembuhan mungkin memngambil masa yang panjang. Pengambilan ubat secara berterusan perlu bagi pesakit yang sudah mencapai tahap kronik.Prosedur Penggunaan Tonik HatiBagi mereka yang mempunyai masalah dengan hati seperti hati berlemak, sirosis, mengecut, luka dan barah hati juga boleh membuat rawatan. Pesakit dinasihatkan untuk mengambil penawar ini secara berterusan selama 3-6 bulan untuk memperolehi kesan yang baik dan positif. Setiap botol Tonik Hati membekalkan penawar untuk tempoh 10 hari saja.

Cara Pengambilan
Ambil 1 biji pagi dan 1 biji malam selepas 30 minit makan. Sekiranya pesakit mengambil sebarang ubat hospital atau ubat tradisional yang lain, dinasihatkan mengambil Tonik Hati sebelum / selepas 2 jam pengambilan ubat tersebut.
Dicadangkan selepas pesakit sudah sembuh sepenuhnya, pesakit perlu untuk mengambil Tonik Hati dalam satu atau dua botol untuk di amal sebagai supplement.
Pantang Larang Dalam Pemakanan

Pantang Larang
Rasionalnya pantang mampu menolong mengurangi beban hati yang telah terdedah kepada serangan virus. Antara pantang larang yang perlu di amalkan adalah seperti :

  • Kurangkan pengambilan makanan yang berminyak dan berkolestrol.
  • Pastikan tidak mengambil makanan laut yang tidak dimasak dengan sempurna terutamanya makanan laut yang bercengkerang seperti kerang, lala, kepah dan sebagainya.
  • Elakkan menggunakan susu cair dalam minuman atau makanan. 

15 comments:

  1. anak buah saya menghadapai masalah kegagalan hati. berusia 5 bulan. boleh kah produk ini diberi kpd bayi berusia 5 bulan?

    Terima kasih
    Mohd Azam ( 017-3735617 )

    email: azam@btpnsel.edu.my

    ReplyDelete
  2. saya nak beli tonik hati ni boleh kurang dp rm,1800 !,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Promosi Akhir Tahun Tonik Hati..hanya RM1200 utk Golden Package..emel ke info.drjabbar@gmail.com untuk info lanjut.

      Delete
  3. cmner nak order? saya dah email.

    ReplyDelete
  4. Ada no contact boleh berhubung terus selain daripada alamat email.? 1 set ada berapa botol? Set sebotol rm280 ada berapa biji/botol. Terima kasih. Sebarang maklumbalas boleh di emailkan ke rustan.aripuddin@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Assalam, sy berminat nak beli produk ni...masih ada lagi ke promosi rm1200 ni

    ReplyDelete
  6. Sebarang maklum balas email pd sy sisssab@yahoo.com atau SMS 0199167226

    ReplyDelete
  7. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Ubat sakit hati

    ReplyDelete
  8. Assalam... Saya baru buat full medic check up dan didapati menghidapi masalah hati berlemak. Saya pengidap kencing manis dan hati berlemak mungkin berpunca dari kencing manis. Apakah rawatan atau ubatan keluaran AlJabbar yg boleh merawat

    ReplyDelete
  9. Emak saya ada masalah hati tapi masih pada peringkat awal... saya nak tau apa supliment yg sesuai untuk mak saya... suami saya pulak ada masalah hati berlemak, supliment mana yg sesuai untuk suami saya. zaliazulaiqa@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  10. sy baru buat checkup..bcaan hati dlm.drh naik smpai 400..bole sy tau lbh dtails...whtspp saya 0176644995

    ReplyDelete
  11. Saya pesakit hepatitis dan saya juga mempunyai g6pd deficiency adakah ubat ini selamat untuk saya makan

    ReplyDelete
  12. Saya pesakit hepatitis dan saya juga mempunyai g6pd deficiency adakah ubat ini selamat untuk saya makan

    ReplyDelete